vrijdag 12 juli 2024

Afscheid Hospice

Op de dag dat mijn schoonvader 81 jaar werd, mocht hij vanuit de hospice verhuizen naar een verpleeghuis. Ik was al begonnen met de muisjes te maken toen hij werd opgenomen in de hospice, zodat ik al het personeel daar iets kon geven als dank voor alle goede zorgen. Er lopen daar ook ontzettend veel vrijwilligers rond. Moest dan ook ongeveer 50 muisjes maken. Sommige muisjes zijn echt van de verzorging, andere weer zijn druk in de weer in de keuken en weer andere zorgen dat alles er spic en span uitziet. Uiteraard hadden sommige muisjes ook een banaan vast, want mijn schoonvader is dol op van die banaansnoepjes. 
Het haar van de muisjes is het haar van de kerstvrouw van MD, uiteraard de muisjes en de doktersspullen en de garde ook van MD. De teksten op de clipbord zijn van Lawn Fawn net als het doosje waar de muisjes opzitten (Vond deze wel toepasselijk omdat er een vlinder opzat en in de hospice zag je regelmatig kunstwerken enz met vlinders), de plumeau en doekje is denk ik van Gummiapan. De tekst EHBA (eerste hulp bij afscheid) is uitgesneden met de Silhouette Cameo
De tekst EHBA staat voor Eerste Hulp bij Afscheid, want dat was wat we eerst dachten dat we moesten gaan doen van mijn schoonvader. In de doosjes heb ik een lekker chocolaatje gedaan.
Het idee van de muisjes is niet van mezelf, zag dit een keer op internet.
 








 








 

 

3 opmerkingen:

Kitty zei

Daar ben je behoorlijk druk mee geweest Alexandra! En wat zijn ze leuk geworden!

Kitty zei

PS, hopelijk gaat het met je schoonvader de goede kant op.

Miranda Slagboom-de Groot zei

Wat zien ze er leuk uit. Hopelijk gaat het wat beter met je schoonvader.
Groetjes Miranda