zaterdag 9 maart 2019

Les 6 Thea Pan pastels

Les 6 was een bloem kleuren met de pan pastels en de pastelpotloden. Ze had een foto van een bloem uitgeprint en deze helemaal na gekleurd. Eerst had ze de achterkant van het plaatje bewerkt met een witte pan pastel en een sponsje (zelfde techniek als met de grafietpotloden) Het papier legde ze op een zwarte of grijze pastelmat en daarna trek je de foto over met een embossingpen of iets dergelijks. De tekening staat dan op je pastelmat. En nu kun je aan de slag om te gaan kleuren.

Bij Thea zag je gewoon bijna het verschil niet meer tussen de foto en wat zij had gekleurd met de pastels. Dat is echt veel en veel te hoog gegrepen voor mij. Laat ik nog maar met grote plaatjes oefenen Dus ik heb de kleurboek van Emmanuele Colin er weer bij gepakt en een plaatje gekleurd met de pan pastels. Heb ook wat pastel potloden, maar had maar 1 kleur die bij de kleuren paste die ik gebruikt had, dus alleen het hart van de bloemen is bewerkt met de potloden en een poging gedaan bij de ogen, maar die lukte sowieso niet. Het was wel leuk om weer eens aan de de slag te gaan met de pan pastels.

2 opmerkingen:

Annerieke zei

Mooi zeg! Ik vind het allang knap wat je doet, ik ben helemaal niet van het inkleuren ;-).

Els zei

Mooie kaart en je hebt de smaak al goed te pakken. Prachtig ingekleurd.
Groetjes, Els