zondag 19 januari 2020

Verjaardag Andre Kaart

Deze week werd een vriend van ons 50 en daar heb ik deze kaart voor gemaakt. Het is een snijbestand van de Silhouette. Door mijn stempelcollectie gegaan voor bijpassende teksten. Toen de kaart klaar was kwam mijn man nog met de tip om de kaarsen eruit te laten zien of het druipkaarsen waren. Vond ik best een goede tip, maar durfde het niet te tekenen/kleuren, bang dat ik dan de kaart zou verpesten en om voor 50 kaarsen nog wat te gaan uitsnijden vond ik iets te veel werk :)

De oude man is gekleurd met de spectrum noir Illustrators.Huid; FS2, FS7, FS9, Broek; VB!, VB3, VB2, Pet/Sloffen; RB2, RB3, RB1, Jas; DR1, DR5, DR3, Rollator; IG10 (wielen), IG1 (frame) LG1, LG2, CT1 (Lampen)BGR1 en gouden inkt (Toeter), Schaduw grond; GB1.

En de muisjes en de taart met de zig clean colors; 091 Light grey, 099 Cool grey, 201 Pink haze. Taart; 034 Dull blue, 050 Yellow, 055,Pale yellow, 029 Geranium red, 022
Carmine red.









Om de vraag van Annerieke te beantwoorden, waar kleur ik het liefst mee, dat is nogal verschillend. Voor kleine stempels  pak ik vaak de zig clean colors, of als ik niet al teveel tijd heb :) Het mooiste vind ik vaak toch met de alcoholmarkers. Het is maar net welke kleuren ik wil gebruiken, de tijd die ik heb en welk papier ik wil gebruiken. Dus soms komen ook nog de distress inkt tevoorschijn of de pan pastels (die maar zelden moet ik eerlijk bekennen) en nu lessen aan het volgen om met potloden te kleuren.

2 opmerkingen:

Els zei

Geweldig wat een pracht kaart heb je voor de 50 jarige gemaakt en de kaarsjes zijn super leuk natuurlijk.

Annerieke zei

Ohh dit is een super leuke kaart! Geweldig hoe je dit uit- en afgewerkt hebt. Zo leuk met de teksten en de afdrukjes. Kan me voorstellen dat je het met de kaarsen niet aandurfde hoor. Leuk om te lezen waar je graag mee kleurt, het hangt dus van verschillende factoren af, dat herken ik wel een beetje ;-).