vrijdag 24 januari 2020

Kleurles en verjaardagskaart Hannie

Eindelijk een inhaalslag aan het maken van de kleurlessen die ik digitaal volg. Bij deze les gingen we aan de slag met waterverf en stencils Begonnen met een stencil van bloemen op watercolour papier te leggen en met een potlood de bloemen te tekenen. Het papier heel goed nat maken en dan met rode verf de bloemen aantippen waarbij de kleur zelf uitloopt. Dit ook met het groen gedaan. Daarna de bloemen "netjes kleuren" met de waterverf. Aangezien ik niet vaak met dit product werkt heb ik gewoon tubes waterverf van de Action gebruikt. Met een zwarte fineliner wat lijnen gezet en met witte inkt spetters aangebracht. Van 1 deel een kaart gemaakt, want we hadden weer een jarige.

3 opmerkingen:

Els zei

Mooi gemaakt met de digitale kleurlessen en tja misschien dat de uitwerking net iets anders is geworden met deze verf. De kaart is heel mooi en daar gaat het om.

Kitty zei

Hoi Alexandra,
Ik ben jou maar eens gaan volgen. :) Wist niet dat ik dat nog niet deed en ik vind het zelf zo leuk dat je bij mijn blog af en toe langs waait, hihi. Mooie kaart is dit, leuke techniek ook. Ik houd wel van dat een beetje “uitgelopen” effect!

Annerieke zei

Mooi effect geeft dit! Ik houd wel van watercolour effect.